I Love You.. For all that you are, all that you have been, and all you're yet to be..

Sunday 10 March 2013

.. the new life..

assalamualaikum...


 pejam celik pejam celik hampir sebulan dah aku d ukm ne..( secara officialnya student Universiti Kebangsaan Malaysia ).. aku nak cte time mula2 aku datang cni.. okay,, first aku datang sini pada 14hb2 (khamis).. sebelum mendaftar 2 aku stay di Shah Alam.. ehmm first impression aku pasal Kuala Lumpur??? okay lah not bad..ceh (blagak kan) hehe takde lah.. first datang sini memang xcaya.. sebab apa?? ni kan ibu kota negara.. selalu KLCC nampak kat TV jak.. second day aku d sini kakak aku bawa jalan.. start dari nilai kami pg Masjid Jamek, KLCC, emm pa lg ya..dah tak ingat.. cantik lah tempat ni... 

mercu tanda Malaysia yang menjadi kebanggan rakyat!!!
Malaysia Boleh!!! 

 okay.. sekarang aku nak cte the first day aku datang UKM.. kakak aku yang teman aku mendaftar hari tu tapi aku jgk yang kena mengurus sorang2.. 
mula2 tu mcm nak ngs jak.. yela byar yuran pun kena tnggu giliran sampai beratus angka.. sapa tak bengang kan.. rasanya dekat dua jam jgk lah aku tunggu giliran di kaunter bendahari UKM 2.. 
fortunately kawan aku yang dah memang student UKM ne datang bantu aku.. dia bwk aku bayar yuran gna mesin ATM jak (cepat dan tdk buang masa) kalau lah aku tahu ada boleh bayar yuran gna mesin tak lah aku buang masa menunggu sampai berjam-jam.. thanks to my friend (sazwan).. 
bila dah selesai bayar yuran kitaorang pg bahagian Pengurusan Akademik UKM untuk daftar kolej.. disebabkan kebanyakan kolej dah penuh aku cuma di bagi 2 pilihan kolej jak ( Kolej Pendeta ZABA & Kolej Keris Mas) kawan aku tadi tu stay di KKM so dia lah yang buat keputusan untuk aku.. dgn itu aku daftar lah di Kolej Keris Mas (KKM).. mula2 tu tak puas hati la jgk.. sebab apa?? 1. KKM ne jauh dr fakulti, klu nak ke kelas kena naik bas 2. Yuran dia mahal giler... 
tapi merungut pun tak guna bersyukur jak lah apa yang ada masnie oii...hehehe.. 
lepas dah daftar kolej and check in bilik aku hantar kakak ku pulang... masa unpack barang tu tanpa disedari air mata jatuh (eh ngs kah??)
 sedih lah sebab masa tu aku rasa macam lonely jak.. sob..sob.. tapi bila dah dkt seminggu duk Kkm ni rasa happy lah jgk sebab apa.. kmi bdak balung oleh kumpul ramai (adli,sazwan,zila)... terubat lah sikit dgn tawau... 
bila fikir2 balik kan betul lah apa org cakap Tuhan akan sentiasa uji kita... masa mula2 datang sini dulu bayak sangat yang tak kena... unhappy lah.. padahal sebelum datang cni exited sgt.. bila dah sampai rasa menyesal lh plak.. 
eh tapi aku tak boleh putus asa.. sesusah mana pun aku di sini aku mesti ingat matlamat utama ku.. study come first... kena bawa balik kejayaan untuk parents aku yang banyak berkorban untuk aku... thanks mom thanks dad (style om puteh konon)


course : pentadbiran perniagaan
faculty : fakulti Ekonomi dan Pengurusan (FEP)

Harap-harap Allah sentiasa berkati aku sepanjang aku menuntut ilmu d UKM ne.. AMIN..
doa, usaha , tawakal..
lepas ni kena lah usaha lebih.. peluang yang dah di bg aku tak kan sia-siakan..
aku akan buktikan keputusan yang aku ambik ni adalah keputusan yang terbaik untuk masa depan ku... ( semangat tu bah..hehehe)
eh mestilah kita kena semangat kan... 

to all my friends doakan kejayaan aku ya... sayang kamu semua...<3 <3


Lots of Love..





No comments:

Post a Comment