I Love You.. For all that you are, all that you have been, and all you're yet to be..

Sunday 10 March 2013

my old story...:(

Kenangan tinggal kenangan..
biarlah menjadi sejarah..

Dear Ex... you are my past..

Hmmm... mcm mana nak mula ek.. 
kalau tak silap aku lah dah hampir 8bulan aku bertitle single..
actually nak bagitau dulu aku pernah ada couple.. kita org cpel dah sampai 5tahun.. start sari form3 sampailah hbis sekolah (cinta monyet lah katakan)... 
5tahun tu adalah satu tempoh yang agak lama kan.. tapi tulah dah bukan jodoh aku dgn dia.. putus di tgh jalan.. sob,,sob,,
hmmm.... dulu aku sayang sgt dgn dia.. selama kami cpel tu byk sgt dia ajar aku.. byk benda yang first time aku dgn dia.. mula2 tu tak sangka jgk kami akan bertahan sampai 5tahun tapi lau nak di ikutkan plan memang nak kekal sampai ke jinjang pelamin lh... tapi apa boleh buat kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan..

Banyak sangat kenangan manis aku dgn dia dulu.. dan yang paling manis apabila ramai yang kata kami sesuai sangat.. family dia dgn aku pun dah saling kenal.. kalau dulu masa sekolah dialah yang jadi pembakar semangat ceh!..hehe (masa bcinta semua indah).. aku sendiri tak sangka yang aku boleh setia dgn dia.. setia and percaya 100% dgn dia... yala 5tahun dah bercinta mestilah saling percaya antara satu sama lain kan..

bila dah habis spm aku sambung form6 dan dia plak dapat sambung SPA8 dalam bidang pembantu perubatan di Kota Kinabalu.. itulah first time kami berjauhan.. mulanya risau jgk.. mana lah tau dia berubah hati kat sana kan..>>> ini apa yang kawan2 ku selalu ingatkan aku.. tapi disebabkan terlalu percaya dgn dia aku butakan mata pekakkan telinga.. aku yakin dia tak kan curang sebab aku tau dia pun sayang aku sgt2..

tahun pertama dia di KK semuanya ok.. kami xpernah putus contact.. mesej, call... itu jak lah yang jadi penghubung antara kami untuk lepaskan rindu.. aku yakin sangat dengan cinta jarak jauh kami ni.. aku jaga hubungan kami dgn baik cz aku yakin dia pn macam tu jgk.. selama dia di kk aku tak pernah langsung pandang mana-mana lelaki (paham kan dsitu maksudnya..) bagi aku cinta ku cuma untuk dia jak...huhuhu

unfortunately... awal tahun 2012 dia dah mula buat hal.. hubungan kitaorang memang agak renggang time tu.. ada jak yang tak kena.. tak kira lah dari aku atau dia... tup tup.. tak sangka plak dia ada pmpuan lain.. masa tu mang nampak sangat dia berubah... hubungan kami masa tu betul2 dalam krisis.. aku usaha sdya upaya aku untuk pertahankan hubungan yang kami bina selama 5tahun tu.. tapi bertepuk sebelah tangan tak kan bunyi kan.. klu aku jak yang pertahankan dia tak tak da hasil jgk kn....

bila dia kata nak break dgn aku... aku betul2 tak dapat nak terima.. aku susah sangat nak terima kenyataan yang dia nak tinggalkan aku.. aku rasa macam dipermainkan jak.. rasa diri ni bodoh sangat.. aku tak sangka dia sanggup hancurkan perasaan ku.. ntah mana perginya janji-janji yang dia pernah ungkapkan dulu...

ntah berapa lama aku frust disebabkan dia.. yang bodohnya.. masa tu aku still lagi mengharapkan dia.. kalau dah terlanjur sayang memang susah.. so sapa2 yang tengah cpel tu beringat lah sebelum terkena.. sayang org biarlah berpada-pada....


semakin aku berusaha lupakan dia semakin kuat aku ingat pasal dia..huh!!!!

rasanya tak sampai 5bulan kami break aku dapat tahu dia dah ada org lain.. perh.... once again aku rasa mcm dkhianati walaupun time tu kami dah xda pa2.. aku tak sangka secepat itu dia boleh cari cinta lain sedangkan aku masih lagi terhuyung-hayang berusaha lupakan dia... bila aku tahu dia dah ada cpel lain rasa macam luka yang belum sembuh tu disimbah dg air garam.. pedihnya bukan alang2.. 

maybe Allah nak aku tahu yang dia bukan yang terbaik untuk aku.. yala senang sangat lafazkan janji lepas tu ingkar dgn janji sendiri.. kenapalh dia boleh berubah sampai macam tu sekali... atau mungkin personaliti dia dah memang macam tu dari dulu tapi lambat tunjukkan..hehehe.. boleh ek macam tu...

tak pelah semua jadi tu aku akan jadikan pengajaran.. mula-mula memang tak biasa.. 5tahun bcpel tiba2 single memang lah janggal kn.. apa2 pun aku pasti ada yang terbaik untuk aku satu hari nanti... 



  InsyaAllah jodoh yang terbaik dah di tetapkan namanya di Luh Mahfuz..
kpd bakal suami ku :) aku setia menanti..hehehe

sekarang aku malas nak fkir dah pasal ni.. cerita ku dengan dia dulu biarlah tinggal kenangan dan pengajaran pada masa akan datang... lagi pun buat apa nak semakkan fikiran fikir pasal dia sedangkan banyak benda yang berfaedah lagi yang boleh difikir..



Lots Of Love




6 comments:

  1. takpa masniey... ada hikmah di sebalik apa yg blaku.. now, study no 1 k.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. emm thanks... cerita lama.. jadikan pengajaran jak lh kan..

      Delete
  2. auuuccchhh ... so sad.. :P alaa... life must go on la dear..
    single ? xyah nk janggal sgt laaa.. :P aq dri dlu2 single mingle n twinkle pn oke ja.. hehehehe .. most important.. live ur life to the fullest bha kn... for now.. stay happy n stay gojesss .. and keep on searching for ur other half.. eh ? apa2laaa kn... jnji hepi.. nemaw lg sedih2 knun psal bnda ne kn..

    excited ne mengomen.. xtau la npa.. hahaha ..

    lots of love,

    ~Laila~
    *eh mau jgak lol.. hahah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. terbaik lah laq .. anyways thanks komennya.. kekeke..

      Delete
  3. oh..mcm tu kesahny..hihi, aku menyaksikn peristiwa 5 thn yg lalu..xda jdoh kn..mo bt mcm mna...

    ReplyDelete